دیدبان
نگاهی گذرا به آخرین عملیات داعش در افغانستان

اختصاصی / از شام تا سرزمین مادری + تصاویر

 اختصاصی / از شام تا سرزمین مادری + تصاویر
گروه رصد تروریسم دیدبان:: خبرگزاری اعماق، رسانه رسمی گروه تروریستی داعش ساعتی پیش با انتشار تصاویر متعددی خبر از عملیات عناصر شاخه افغانستان این گروه تروریستی (ولایت خراسان) داد. 
در همین راستا یک منبع آگاه در افغانستان در گفت وگو با خبرنگار دیدبان با اشاره به جزئیات این درگیری اظهار داشت عناصر گروه تروریستی داعش با حمله به روستای جیناکو در ولایت ننگرهار با عناصر گروه طالبان درگیر و خسارات و تلفات سنگینی به این گروه وارد کردند.
 
 
این منبع تاکید کرد بعد از سلسله شکست های گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق که با تغییر آمایش سرزمینی و آزادسازی مناطق اشغالی نسبتا بسیار بزرگی در این دو کشور همراه بود گروه های تروریستی به خصوص داعش و القاعده اقدام به جابجایی کادر رده بالا و مسئولین با سابقه خود به کشورهایی همچون اردن، لیبی، افغانستان و پاکستان کرده اند.
وی در ادامه افزود در این میان کشور افغانستان که برای گروه های تروریستی با توجه به سابقه سی ساله اخیر این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است به عنوان یکی از اولویت ها و اهداف اصلی انتقال سران گروه تروریستی داعش تبدیل شد. این در حالیست که شبکه القاعده و طالبان دارای نفوذ قابل توجهی در این کشور بوده و همواره به عنوان رقیب سرسخت داعش در این کشور مطرح هستند.
 
 
این منبع آگاه در پایان سخنان خود عنوان کرد هر چند داعش با القاعده و طالبان اختلافات شدیدی دارد و این مساله در سوریه و عراق به وضوح قابل مشاهده بود اما برخی کارشناسان مسائل بین الملل معتقدند این قبیل درگیری ها میان عناصر گروه های تروریستی داعش و طالبان به صورت پراکنده بوده که وضعیت زیست این گروه ها در جغرافیای افغانستان به چگونگی اجرای سیاست های سرویس های اطلاعاتی و امنیتی حاضر در این کشور و استراتژی القاعده و طالبان برمی گردد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن